In loondienst bij een van de grotere dakdekkersbedrijven in Nederland, kwam Jan van den Luitgaarden een mooi bedrijf tegen in Boxtel. Zijn toenmalige werkgever had geen interesse in een overname, maar Jan zelf wel. Hij wijzigde de naam naar Innodak en bouwde het bedrijf verder uit. Zijn deelname aan het Toplevel-samenwerkingsverband helpt hem daarbij.
In 2006 kocht Jan Voermans Dakbedekking uit Boxtel. ‘Ik vond het een sympathiek bedrijf, met mooie klanten. Mijn toenmalige werkgever zag geen brood in de overname, maar ik wel.’ Hij veranderde de naam naar Innodak. ‘Innovatieve oplossingen, dat is onze sterke kant. Dat wilde ik terug laten komen in onze naam. Met Innodak richten we ons op dakrenovatie en onderhoud.
Van DAKlabel naar Toplevel
Eerder was Jan voorzitter van DAKlabel. ‘Dit was een landelijke samenwerking tussen leveranciers en dakdekkers. Op een gegeven moment liep de animo terug. Toen heb ik contact gezocht met de leden van Dakgroep 90. Ik wilde namelijk heel graag een landelijke dekking behouden voor mijn klanten. Hieruit is Toplevel toen ontstaan.’
Van de Nederlandse Spoorwegen tot Heineken
Zijn klantenkring is indrukwekkend. Deze bestaat onder meer uit: de Nederlandse Spoorwegen, Heineken, KLM en diverse grote Brabantse ziekenhuizen. Ook zitten er veel vastgoedbeheerders in Innodak klantenbestand, zoals winkelcentra en logistieke centra. Voor al deze klanten geldt dat zij bij calamiteiten snel geholpen willen worden. ‘Dan is het bijzonder prettig dat ik ook altijd een Toplevel-collega kan inschakelen wanneer die dichter in de buurt zit.’
Door heel Nederland
Met welke Toplevel-collega’s werkt Innodak het meeste samen? ‘Zelf zitten wij in het Brabantse Boxtel met het hoofdkantoor en een vestiging in Amsterdam. Ik ben dus heel blij dat ik mijn collega’s van Serco in Overijssel kan bellen als er in die regio een daklekkages moet worden verholpen. Ook schakel ik regelmatig met Brandsma Dakservice in Zuid-Limburg of Heko uit Hendrik Ido Ambacht.
Samen sterker
Jan benadrukt: ‘Samen zijn we sterker. Zeker bij stormschade en calamiteiten. Wij hebben de power en het netwerk om snel ter plaatse te zijn. Ik hoor dit ook terug van onze klanten. Waar ze ook heel tevreden over zijn is het feit dat ze bij ons één aanspreekpunt hebben.’