Skip to content

‘Onze klant verhuisde, maar ik ben en blijf zijn aanspreekpunt voor dakonderhoud’

Andy_Leemrijse

Al 65 jaar is de familie Leemrijse gespecialiseerd in dakbedekking. Vandaag staat directeur Andy Leemrijse als derde generatie aan het roer van het familiebedrijf uit Winterswijk. Hij ziet de bedrijven van zijn klanten groeien. Met meer vestigingen door heel Nederland. Als Toplevel-lid kan hij hun vaste aanspreekpunt blijven, ook als een bedrijf uit zijn eigen dorp verhuist naar een locatie 150 kilometer verderop.

‘Mijn opa begon het bedrijf in 1957’, vertelt Andy. ‘We zijn gespecialiseerd in dakbedekking, gevelbeplating en permanente valbeveiliging.’ Broer Jean-Paul werkt ook in het bedrijf. ‘Hij staat vaker op het dak dan ik en heeft een bak aan ervaring.’ In al die jaren, is het vak weinig veranderd. ‘Wel moet je aan steeds meer richtlijnen voldoen en willen we voorop lopen in kwaliteit en duurzaamheid. Net als de andere Toplevel-leden zijn wij volledig NEN, KOMO, VCA en ISO-gecertificeerd. Kwaliteit leveren, daar staan wij voor.’

Vast aanspreekpunt

De afgelopen jaren zag Andy de bedrijven van zijn klanten groeien. ‘Bijvoorbeeld tankstations of transportbedrijven die meerdere vestigingen openen in de regio of zelfs door heel Nederland.’ Een goede reden om zich aan te sluiten bij het Toplevel-netwerk. ‘Door deze samenwerking kan ik de daken van mijn klanten blijven onderhouden en een goede service verlenen, waar ze ook gevestigd zijn.’ Dus ook als een klant verhuist. ‘Een goede relatie van ons verplaatste zijn groothandel naar een nieuwe locatie 150 kilometer verderop. Onder de Toplevel-vlag kan ik zijn dakonderhoud, de inspecties en service blijven doen en de klant houdt mij als zijn vaste aanspreekpunt!’

Digitaliseren op het dak

Een ander voordeel van het samenwerkingsverband is leren van elkaar. ‘We hebben allemaal een eigen dakdekkersbedrijf met vakmensen in dienst. Vaak loop je tegen dezelfde uitdagingen aan. Regelmatig komen we samen en dan leren we van elkaar hoe je bepaalde problemen oplost of zaken efficiënter kunt doen.’ Een mooi voorbeeld hiervan is het digitaliseren van processen. ‘Mijn collega van Toplevel Lemelerveld is daar al een stuk verder in. Ook onze monteurs gaan straks met een iPad het dak op. Daarmee kunnen ze direct een verslag invoeren van de situatie op het dak, inclusief foto’s. Door alle informatie digitaal te bundelen in één app, kunnen we nog beter dakonderhoud doen voor onze klanten.’

Het beste voor uw dak

Zijn tip aan ondernemers is dan ook: laat je dak jaarlijks inspecteren. ‘Wanneer je jaarlijks onderhoud laat doen door een specialist, gaat je dak het langst mee. Ook weet je precies wanneer een vestiging aan de beurt is voor een dakvervanging. Andy kan er kort over zijn: ‘Sluit gewoon een onderhoudscontract af bij ons, dat is het beste voor uw dak!’