Bel je naar Toplevel Hendrik-Ido-Ambacht (Heko Dakbedekkingsbedrijf B.V.), dan krijg je Ursula van Ham aan de lijn. Naast de administratie behandelt ze ook lekkagemeldingen en nieuwe aanvragen. En heeft een Toplevel-collega een calamiteit in haar regio, dan stuurt ze er direct een dakbedekker op af. Ursula staat haar mannetje!
Vier jaar geleden was Ursula op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ze hoorde via via dat Heko Dakbedekkingsbedrijf een vacature had. ‘Ik trok de stoute schoenen aan en ging langs. Vanaf de eerste dag dat ik hier binnenstapte, voelde het meteen goed.’
Een typische werkdag
Haar werkdag begint om 8 uur. ‘Ik begin wat later dan de mannen die het dak op gaan.’ Een aantal taken staan vast. Zo is Ursula verantwoordelijk voor het maken van werkbonnen, de urenadministratie en de facturatie. ‘Daarnaast neem ik de telefoon op en heb ik veel contact met klanten. Soms is het echt een gekkenhuis. Dan word ik aan één stuk door gebeld over lekkages, nieuwe opdrachten en vragen. Maar die afwisseling maakt het werk ook heel leuk.’
Thuis in de dakenbranche
Dat ze bij Heko de enige vrouw is, bevalt haar prima. ‘Ik zie het zelf niet als een mannenwereld. Je past in het team of niet, en ik pas hier perfect. Mannen zijn directer dan vrouwen, en daar houd ik wel van. Recht door zee, dan weet je wat je aan elkaar hebt.’ Inmiddels is ze goed thuis in de dakenbranche. ‘In het begin wist ik niets, maar ik ben heel nieuwsgierig van aard. Ik vraag regelmatig uitleg aan de mannen wat ze hebben opgeschreven op een werkbon. Zo kan ik een beter beeld vormen van de werkzaamheden en kan ik telefonische vragen beter beantwoorden en doorzetten.’
Stormachtige spoedklus
De spoedklus die haar het meest is bijgebleven, was tijdens een grote storm. ‘Een klant belde in paniek dat de daken van diverse garages waren weggewaaid. We konden het in eerste instantie bijna niet geloven. Onze dakbedekkers gingen erop af en inderdaad: de wind was onder de daken geslagen. Van vijf garages lag het complete dak eraf. Mijn collega’s hebben toen alles op alles gezet om zo snel mogelijk de daken te dichten met een noodlaag. Net voor de volgende bui waren ze klaar.’
Toplevel samenwerking
Voor dit soort calamiteiten waarbij extra mankracht nodig is, kan Ursula altijd haar Toplevel-collega’s inschakelen. ‘Dankzij dit samenwerkingsverband kan ik snel schakelen met dakbedekkers die dezelfde kwaliteit leveren door heel Nederland.’ Van verschillende Toplevel-collega’s krijgt ze regelmatig meldingen binnen. ‘Dan is er een lekkage in onze regio of een wat groter project, en dan gaan wij er direct mee aan de slag. Het kost ons minder reistijd en we zijn snel ter plaatse. Zo kunnen we lekkages samen sneller oplossen, dat is het grote voordeel voor de klant.’
Onderdeel van de Heko familie
Nog geen dag heeft ze spijt gehad van haar overstap naar de dakbedekkerswereld. ‘Mijn werk is ontzettend divers. Iedere dag heb ik andere mensen aan de telefoon: particuliere klanten, aannemers, scholen, VvE’s en gemeenten. En natuurlijk mijn Toplevel-collega’s.’ Heko voelt voor haar als een grote familie. ‘We zijn één team, één familie. Samen doen we er alles aan om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. En als er een lekkage is, dan zijn wij er nog voordat de emmer vol is!’