Marc Renkens is niet de gebruikelijke dakdekker. Na de HTS Bouwkunde, ging hij werken bij een aannemer. In 2007 begon hij bij Rooftop waar hij vandaag de dag eigenaar is. De dakenbranche bevalt hem uitstekend. Hier kan hij zijn klanten garanderen dat zijn vakmensen altijd kwaliteit leveren. Zelfs op eerste Kerstdag.
Op de vraag wat hem het meest aanspreekt van de dakensector, hoeft Marc niet lang na te denken. ‘Dakdekken is echt een vak. Als je vakmensen in dienst hebt, dan kan je de opdrachten van klanten goed managen en beheersen. Ik kan mijn klanten veel meer garanties bieden dan toen ik nog als aannemer werkte. Daarin heb je veel meer afhankelijkheden en gaan dingen vaker mis.’
Toplevel: samen staan we voor ons vak
Bij Rooftop werken zo’n 20 medewerkers, in loondienst en als flexschil. Een echt mkb. ‘Wij zijn een kleine club vakmensen. Onze ambachtslieden weten wat ze doen. We zijn gespecialiseerd in dakonderhoud, dakreiniging en het oplossen van lekkages. We hebben veel kennis en ervaring in huis en verstaan ons vak. Dat werkt door in het samenwerkingsverband Toplevel. Samen met mijn collega’s vormen wij een landelijk netwerk van mkb’s. Allemaal staan we voor ons vak en hebben we persoonlijke relaties met onze klanten.’
Onderhoud voor alle vestigingen
Gezamenlijk kunnen de Toplevel specialisten ook klanten buiten de regio bedienen. ‘Een mooi voorbeeld hiervan is een opdracht die begon met een klus voor Leen Bakker. Om op hun dak te komen, moesten we over het dak van een garagebedrijf lopen. Onze specialist zag dat dit dak een slechte conditie had en belde aan bij het bedrijf om hen hierop te wijzen. We herstelden het dak en daarna belde het hoofdkantoor. Of we ook voor de andere landelijke vestigingen het onderhoud konden doen. Met ons Toplevel netwerk kunnen wij dit soort klanten met meerdere panden in Nederland perfect bedienen.’
Ook op eerste kerstdag bereikbaar
Waar grote bedrijven soms onpersoonlijk voelen, merk je dat Toplevel een samenwerking van mkb’s is. Dat zie je onder andere terug in de betrokkenheid van alle medewerkers. ‘Toen ik rond de jaarwisseling vroeg of een collega een fijne kerst had gehad, vertelde hij me dat hij op eerste kerstdag nog bij een klant was geweest. Daar wist ik dus helemaal niets van. De klant had ons calamiteitennummer gebeld, de servicemedewerker had de telefoon opgenomen en was zelf de lekkage gaan oplossen. Hij had het niet nodig gevonden om mij hierover te bellen, want hij kon het prima zelf oplossen. En dat op eerste Kerstdag. Dat soort acties maken mij super trots. Op mijn bedrijf, onze vakmensen, de betrokkenheid en de samenwerking!’