Voor Philippe Loyen, directeur van Phidec Vastgoed Groep, is het belangrijk dat zijn leveranciers een verlengstuk zijn van zijn eigen bedrijf. Wanneer er zich een lekkage aan het dak voordoet, stuurt hij met vol vertrouwen het team van Toplevel Schinnen naar zijn klanten. ‘Ik schakel een externe dakspecialist in, maar het voelt eigen.’
Phidec Vastgoed Groep is een vastgoedmanagementorganisatie die actief zorg draagt voor het technisch, administratief en financieel beheer van woonruimten, bedrijfspanden, opslag- en parkeerruimten. Tijdens een netwerkbijeenkomst werd Toplevel-lid Brandsma Dakservice aanbevolen door een schilder. Philippe vertelt: ‘Onze relatie had het werk van deze firma gezien en was onder de indruk van de vakbekwaamheid. Daaropvolgend heb ik contact opgenomen met eigenaar Roel Brandsma.’
Representatieve partner
De samenwerking begon met een aantal kleine klussen. ‘Ik vroeg hen om een aantal daken te controleren en enkele opdrachten uit te voeren. Hierbij lette ik vooral op de reactiesnelheid en de nazorg, aangezien dat voor ons heel belangrijk is.’ De eerste indruk was positief. ‘Wat ik ook waardeerde is dat alle dakdekkers correcte bedrijfskleding droegen. Ook waren de vervoersmiddelen in goede staat, zonder deuken of roest. Het is voor mij van groot belang dat externe leveranciers onze organisatie op een representatieve manier vertegenwoordigen.’
Landelijk netwerk van dakspecialisten
Brandsma Dakservice maakt onderdeel uit van Toplevel, een samenwerkingsverband van dakspecialisten door heel Nederland. Bij dakwerkzaamheden aan een complex in Roosendaal werd de Toplevel-collega uit Etten-Leur bijgeschakeld. Philippe vertelt: ‘Ik besprak ter plaatse de werkzaamheden met Roel. De uitvoering werd gedaan door de Toplevel-collega’s uit de regio. De kwaliteit was van exact hetzelfde niveau. Ik ben dan ook zeer tevreden met deze samenwerking. Ik heb mijn vaste contactpersoon en de werkzaamheden worden uitgevoerd met de kwaliteit die ik gewend ben.’
Drieledige dienstverlening van Toplevel
De werkzaamheden die Toplevel uitvoert voor Phidec zijn drieledig. ‘Ten eerste voeren zij dagelijkse werkzaamheden voor ons uit. Is er een daklekkage? Dan bel ik Toplevel en zij lossen het op. Daarnaast bieden zij een 24-uursservice. Zelfs buiten kantoortijden of in het weekend kan ik altijd op hen rekenen bij een daklekkage of dakschade als gevolg van een storm. Ten derde verzorgen zij ook meerjarige onderhoudsplannen voor bijvoorbeeld onze VvE’s. Een jaarlijkse dakinspectie biedt enorme meerwaarde. Je weet precies wat de status van het dak is en welke werkzaamheden je op korte en lange termijn kunt verwachten.’
Kwalitatieve concurrerende partner
De meerwaarde van al deze extra diensten moet Philippe soms nader toelichten aan zijn klanten. ‘Vooral in het geval van een VvE kan je een aanzienlijk verschil zijn in prijsopgaves. Ik adviseer hen om niet alleen te kijken naar het totaalbedrag, maar ook naar de meerwaarde die leveranciers zoals Toplevel bieden. Denk aan de calamiteitenservice, periodieke dakinspecties en vakkundig advies. Als ik kijk naar de kwaliteit en service die Toplevel ons biedt, dan zijn zij voor ons en onze klanten een goede concurrerende partij!’