Skip to content

Strandpaviljoen Parnassia zomerklaar na duurzame dakrenovatie

In de zomer zit je nergens fijner dan bij strandpaviljoen Parnassia aan Zee in Overveen. Na de overname door Bibitor in 2018, is Parnassia volledig gerenoveerd. Na een duurzame dakrenovatie, de laatste klus in het herstelplan, is het paviljoen klaar voor het zomerseizoen. Mocht een tropische regenbui onverwacht voor problemen zorgen, dan staat Toplevel voor hen klaar. Wij spraken onze opdrachtgever Luc Vernooij van horecavastgoedbelegger Bibitor over dit bijzondere project.

Strandpaviljoen Parnassia aan Zee bestaat sinds 1958. Gelegen in het Nationaal Park de Kennemerduinen en omgeven door zee, strand en duinen. ‘Een uniek pand’, legt beheerder Luc uit. ‘Wat begonnen is als kiosk, is uitgegroeid tot een jaarrond paviljoen met 1500m2 aan horeca.’ Voor de duurzame dakisolatie benaderde Luc zijn vaste partner voor dakwerkzaamheden, Toplevel.

Expertise van specialisten

Voor een groot project zoals dit, schakelt Luc de expertise in van specialisten. Toplevel is Bibitors vaste partner voor het dakonderhoud van onze hele portefeuille van 135 horecapanden. De duurzame dakrenovatie van Parnassia werd uitgevoerd door Toplevel-specialist dakAlliance. ‘Dit was echt een bouwkundige uitdaging’, benadrukt Bart van Goch van dakAlliance. ‘Eerst moesten we slopen tot op de houten dakconstructie, en noodvoorzieningen treffen. Daarna is er een geheel nieuw dakbedekkingssysteem inclusief een hoog rendement isolatie aangebracht. In goed overleg hebben we het gedeelte tegen de duinen voorzien van een witte dakbedekking, type Derbicolor wit. Dat zorgt voor verkoeling in de zomer. Daarnaast sluit het dak veel mooier aan met de directe omgeving.’ Nu de renovatie erop zit, is Parnassia klaar voor het zomerseizoen en de toekomst.

Nederlandse klimaat

En het onderhoud? ‘Dat loopt natuurlijk via Toplevel’ besluit Luc. ‘De renovatie is perfect uitgevoerd, maar met het Nederlandse weer weet je het maar nooit. Mocht er een tropische storm onverwacht voor een lekkage zorgen, dan bel ik Toplevel en staan zij direct voor mij klaar. Dat heb ik de afgelopen jaren al heel vaak mogen ervaren bij calamiteiten!’