In de wereld van schadeherstel zijn er pieken en dalen in het aantal opdrachten. Daarom werkt schadeherstelbedrijf VHG Group samen met een aantal mkb’s wanneer het extra druk is. Voor dakwerkzaamheden belt eigenaar Huug Schroën rechtstreeks met zijn Toplevel-contactpersoon. Dan weet hij dat de schade snel en net zo goed hersteld wordt als door zijn eigen mensen!
Het team van VHG Group telt tien medewerkers. ‘Vier mensen werken binnen, zes personen zijn buiten schades aan het herstellen’, legt Huug Schroën uit. Zelf is hij de eigenaar. ‘Onze klanten zijn voor 99% mensen met schade aan hun woning. Denk hierbij aan brandschade, waterschade of inbraakschade. De schademelding loopt in eerste instantie via de verzekeraar. Wij coördineren vervolgens het herstel. In ons vak ben je afhankelijk van wat er in de buitenwereld gebeurt. Weer, wind en omstandigheden veranderen vaak. Daarom werken wij met een aantal mkb’s samen. Zij zijn onze flexibele schil.’
Eén aanspreekpunt voor het hele werkgebied
De eerste ontmoeting met Toplevel was een toevallige. ‘Wij zochten een ERP-systeem. Een collega van ons wist dat Roel Jacobs van Toplevel daarmee werkte. Zo zijn we in contact gekomen. Voor het ERP-systeem hebben we een andere oplossing gevonden, maar als partner hebben we Toplevel toen ingelijfd. Wij bedienen namelijk klanten in de hele regio van Maastricht, Nijmegen en Den Bosch. Omdat Toplevel een landelijk netwerk heeft, kunnen zij dakschade voor ons herstellen in ons hele werkgebied. Daarbij heb ik bij Toplevel één aanspreekpunt. Dat is veel fijner dan wanneer communicatie over tien verschillende schijven gaat. Dat werkt niet voor ons.’
Hoge kwaliteit en goede service; dat werkt!
Een ander belangrijk punt voor VHG Group is de kwaliteit. ‘Bij Toplevel leveren alle dakdekkers dezelfde hoge kwaliteit en goede service. Ook worden meldingen heel snel opgelost, waardoor gedupeerden snel uit de brand geholpen zijn. Dat vinden wij heel belangrijk voor onze klanten. Bij Toplevel kunnen we hiervan op aan. Omdat zij dezelfde werkwijze hebben als onze eigen mensen, kan ik erop vertrouwen dat schade goed hersteld wordt. We werken op dezelfde manier en dat werkt goed!’