Hij heeft zelf nooit op het dak gestaan (als dakdekker), maar Bart van Goch is wel erkend dak instructeur. Als commerciële man achter dakAlliance zag hij direct de kracht van het landelijke netwerk van Toplevel specialisten. Wij vroegen Bart wat hiervan het voordeel is voor de klant.
Ter plaatse voordat de emmer vol is
Bescheidenheid siert de mens. Toch wil Bart het verschil uitleggen tussen Toplevel en andere dakorganisaties. ‘Er zijn een aantal grote namen die landelijk onderweg te zijn, maar zij opereren vaak vanuit 3 of 4 vestgingen.’ Toplevel heeft een landelijk netwerk met 14 vestigingen. ‘We hebben nog niet de grootste naam, maar we hebben wél een groots netwerk. Daardoor zijn we altijd snel ter plaatse. Laatst kreeg mijn collega Toplevelspecialist uit Lemmerveld (Overijsel) een melding van een lekkage in Limburg. Een van onze service jongens was vlakbij deze vastgoedklant aan het werk. We haalden hem van zijn klus af en stuurden hem met spoed naar de lekkage. We waren letterlijk op de locatie voordat de emmer vol was. Dat we zo onze slogan waarmaken, daar kan ik echt van genieten.’
Netwerk van bevlogen collega’s
Zoals de naam dakAlliance al doet vermoeden, werkt Bart graag samen. ‘Toplevel komt voort uit een samenwerkingsverband van dakgroep 90. We hadden al snel een klik met de collega’s uit dit bolwerk. We zagen: dit gaat ons verder helpen. Zowel voor onze bedrijfsgroei als voor onze klanten. Onze opdrachtgevers zitten steeds meer verspreid door het land, maar ze willen wel die relatie die op vertrouwen gebaseerd is houden. Tegelijkertijd vinden ze 1 aanspreekpunt voor al hun locaties ook erg prettig. Door de samenwerking onder de Toplevel vlag, kunnen we ook klanten buiten onze regio bedienen. Mijn Toplevel collega’s zijn gelijkgestemden: ze zijn bevlogen en het personeel is goed geschoold. Daardoor kunnen zij net zo goed een klus uitvoeren als wijzelf, wanneer zij dichter in de buurt zitten. Onze opdrachtgever weet: dakAlliance regelt het, de Toplevel bus rijdt voor en de klus wordt geklaard met de kwaliteit zoals ik die gewend ben.’
Ook op feestdagen bereikbaar
Wat ook niet zomaar een belofte is, is de 24/7 calamiteitenservice. Op de dag na Hemelvaart werd Bart gebeld door een wanhopige vastgoedbeheerder. Er was een lekkage op een school en de vaste dakbeheerder nam zijn telefoon niet op. Dit soort telefoontjes krijgt Bart regelmatig rondom de feestdagen. ‘Ook al was deze school nog geen klant van ons, wij pakten de melding direct op. Diezelfde middag hebben wij de lekkage verholpen.’ Binnenkort zit Bart dan ook met de directeur van de Brabantse scholengemeenschap om tafel. ‘Wij zijn niet alleen altijd bereikbaar, ook voor deze potentiële klant kunnen wij meer betekenen vanuit ons netwerk. De school met lekkage is onderdeel van een grotere scholengemeenschap met meerdere locaties. Die kunnen wij vanuit ons netwerk uitstekend bedienen!’